כותרות האתמול: 6 במרץ, 1970

דרורה חבקין לא נחה, התפעל כתב להיטון מהכותבת-מלחינה-מעבדת-זמרת, בת ה-34  (ודור שישי בארץ, מצד אמה), שעסוקה בעבודה עם צוות הווי צנחנים ובמקביל מריצה מופע משלה. כולם רוצים את דרורה. "אני ממש סחוטה אבל זה כיף לא נורמלי", אמרה.

הראיון עם חבקין התראיין בדירתה בתל אביב, בה התגוררה עם בן זוגה, דני ליטני. במצעד העברי, באותו זמן, היו לה שני שירים, "יידישע פיראטן" (להקת חיל הים, מילים: יורם טהרלב), ו"כל היונים" (יפה ירקוני, מילים: זרובבלה ששונקין). היא לא התרגשה מזה. "אינני אוהבת להיטים, למרות שזה די מחמיא. להיט נשרף כעבור חודש, או אפילו פחות, ושוב אינו מושמע. אני מעדיפה שיר טוב ויפה שמחזיק מעמד תקופה ארוכה יותר". נראה שחבקין לא העריכה נכונה את השירים האלה, ואחרים: הם עדיין מושמעים, עדיין עושים טוב לאוזן וללב.

חודשים אחדים לפני שפורסם הראיון הוציאה חבקין אלבום של "שירי רחוב", שירים עממיים שלא ידוע מי כתב אותם. "גדלתי בירושלים, ושם, בסמטאות העיר, למדתי להכיר את השירים הממזריים האלה. עתה ליקטתי אותם והפכתי אותם לבני בית", אמרה.

את שירי הרחוב האלה הביאה לאולמות, במופע שהפך להצלחה גדולה. "לא האמנתי שזה יתפוס בצורה כזו", התפעלה חבקין. "לוח ההופעות שלי מלא עד יוני, וזה פשוט נותן לי חשק לחפש חומר חדש ואולי לנסות לעשות לזה (לתקליט), המשך". המשך אכן בא, אבל רק כעבור שבע שנים.

חבקין, שאת השיר הראשון שלה, "לילה טוב", כתבה כתרגיל באקדמיה למוזיקה בירושלים, הביאה בתחילת שנות ה-60 את הפופ המערבי ללהקות הצבאיות שעד אז העדיפו אקורדיון על גיטרה חשמלית, עם "טוויסט מולדת" שכתבה ללהקת פיקוד המרכז (עם אושיק לוייגאל חרד, חדווה עמרני ודוד טל, שאח"כ הפכו לצמד חדווה ודוד). בחייה הפרטיים היו לא מעט טלטלות: היא התגרשה מבעלה הראשון ואבי שני ילדיה וכאמור התאהבה בדני ליטני, אבל גם זה נגמר. חבקין גילתה את הטבעונות כאשר חלתה בסרטן. לדבריה, הצליחה להתגבר על המחלה בזכות הריפוי הטבעוני. ב-1995 פרסמה ספר על צמחי מרפא. באותה שנה מתה, מדום לב, בגיל 61 .

בראיון ללהיטון סיפרה חבקין על הרעיון שלה שעשוי "לחולל מהפכה-רבתי בפזמון הישראלי". היא רצתה להקים "להקה שתורכב מאנשי-מקצוע", במילים אחרות: סופר-גרופ ישראלית, ובין החברים הפוטנציאליים בהרכב מנתה את הבסיסט שמוליק ארוך, נגן כלי הנשיפה אלברט פיאמנטה וגם, שלום חנוך (!). התוכנית הזו נותרה על הנייר בלבד, אבל איזו להקה הייתה קמה, אם חנוך ופיאמנטה וארוך ואחרים היו חוברים לדרורה חבקין, זכרה לברכה.

אולי יעניין אותך גם...