וחרב אין ביד דוד – הנמר הנוראי

מידע נוסף על האלבום

מידע נוסף על הלהקה באתר דודי פטימר

ויחזק דוד מן הפלישתי
בקלע ובאבן
וחרב אין ביד דוד

ודוד הולך ושב לרעות את צאן אביו
גם את הארי ואת הדב היכה דוד.
וגלית גובהו שש אמות וזרת
ודוד נער אדמוני נעים יפה מראה

ויחזק דוד מן הפלישתי…
ויקלל הפלישתי את דוד באלוהיו
נחושת על ראשו, ונחושת על רגליו
ודוד עם מקל וקלעו בידו
אבנים מהנחל לקח בידו

ויחזק דוד מן הפלישתי…

אתה בא אלי בחרב ובחנית
ואני בא בשם אלוהים חיים
אתה בא אלי בחרב ובחנית
ואני בא בשם אלוהים

ויחזק דוד מן הפלישתי…

וישלח דוד את ידו אל הכלי
ויקח משם אבן עין קלע
ויך את הפלישתי אל מצחו
וחרב אין ביד דוד

תחקיר מוזיקלי — מאת: דודי פטימר- שלישיית "הנמר הנוראי" שנת 1967 מחקרנו מתחיל ב1964, טרום מלחמת ששת הימים, להקת קצב ישראלית הוקמה בחיפה, להקת בשם "הרווקים", בה היו חברים דן ליטובסקי (דני ליטני), משה גילת (מרטין גלט) וגדי פפרבוים (גדי אלון).
חברי הלהקה היו פחות בעניין ה"מוזיקלי" אותן שנים אלא יותר בכיוון המשחק. הם השתתפו שלושתם בהצגה "ימים של זהב" שרצה בתיאטרון חיפה בשנת 1965 בבימויו של יוסף מילוא. דן וגדי היו ניצבים ומשה היה בתפקיד רוכל בשוק יפו. צעיר חיפאי נוסף ששיחק ניצב שהתחבר איתם על הסט היה בחור בשם משה ברנד (שלימים הפך למייק בראנט).
אחד משחקני ההצגה היה שמעון ישראלי הגדול ששיחק שם את מר הלפרין. שנה לאחר מכן, ב1966 ,השלישייה השתתפה בהצגה "הרשל'ה מאוסטרו פולי" גם מתיאטרון חיפה, ופה כבר החלו חברי הלהקה בעידוד שמעון ישראלי ללכת על כיוון מקצועי ולהרים תכנית זמר + מערכונים. בעובדם על התכנית והגיית הרעיונות, נכנסה ישראל למלחמת ששת הימים, והשלישיה שינתה שמה ל"הנמר הנוראי" (על שם שריונית מסוג מרמון הרינגטון שהוכנסה במלחמת העצמאות לשימוש בגדוד הקומנדו 89 בפיקודו של משה דיין וכונתה "הנמר הנוראי" הובילה את כוחות צה"ל במבצע "דני" לכיבוש לוד ורמלה) ויצאה במופע בהנהלתה המוזיקלית של דרורה חבקין ז"ל, בכתיבה ובימוי של עדה בן נחום.
דן לוטובסקי הפך לדני ליטני, גדי פפרבוים לגדי אלון ומשה גילת למרטין גלט. השלישייה הייתה תקופה קצרה והופיעה הרבה בטבעון. שירי הלהקה לא תועדו ולא יצאו מעולם על תקליט או דיסק. למעט! ביצוע השלישייה ללהיטו של מאיר אריאל ממלחמת ששת הימים "ירושלים של ברזל.
דני ליטני, אין צורך להציג כי ידוע לכל שהפך לאחד מזמרי הנשמה הגדולים בישראל. גדי אלון עזב לניו יורק והקליט ועודנו מקליט מספר תקליטים בשפה האנגלית לשירים יהודיים וישראלים מוכרים. מרטין גלט הלך לכיוון המשחק ושיחק בתפקיד אורח בסרטי בורקס שוברי קופות כ"חגיגה בסנוקר", "כץ וקרסו" וכו' עד התאבדותו ב1979.
תודתי למחקר המוזיקלי נתונה למספר אנשים בלעדיהם לא הייתי מצליח: ראשית כל, לחברי הלהקה דני ליטני וגדי אלון שעזר לי לאתר את השיר הנ"ל. שנית כל, לעוזי אברהם ואיילה רביב שהייתה חברתו של מרטין בשנות ה60 וסיפרה לי על הלהקה. שלישית כל, לאנשי הארכיון של תיאטרון חיפה שסייעו לי בליקוט מידע על ההצגות והלהקה מרישומיהם. מקווה שמחקרי המוזיקלי יסב לכם עניין ואושר. תחקיר וליקוט מידע וחומרים: דודי פטימר, חוקר מוזיקלי.